Fitness Hacks

Fitness Starts At Home

5 hacks van Fyffes voor een fitter dagelijks leven

Fitheid betekent voor iedereen iets anders. Eén ding blijft echter altijd hetzelfde: fitness gaat niet alleen over het uiterlijk. We kunnen alleen in goede vorm zijn als hoofd en lichaam gezond en in harmonie zijn. En daar hoort natuurlijk ook een goed voedingspatroon bij. Bananen leveren energie, zowel op korte als lange termijn, en daarom zijn ze de favoriete energiebron van veel atleten.

#1 Doe je ding

Zoek een sport of activiteit die je leuk vindt en die jou motiveert om te gaan bewegen. Wat dacht je van kickboksen, klimmen, yoga of paaldansen? Die laatste optie klinkt je misschien raar in de oren, maar je gebruikt er je hele lichaam bij en het kan heel leuk zijn. Als je vaak nieuwe dingen probeert, zul je je niet snel vervelen.

Top Tip:Zelfs alledaagse dingen zoals tuinieren en opruimen houden ons in beweging.

#2 Vergeet je hoofd niet

De hersenen zijn het controlecentrum van ons lichaam en ze zijn de hele dag in touw. Neem elke dag ten minste 15 minuten voor jezelf. Dat wil zeggen, zet je smartphone op stil, zoek een rustige plek op en laat je gedachten stromen. Een eenvoudige yoga-oefening zoals 'De zonnegroet' helpt je om je centrum te vinden. Of fop jezelf en lach gedurende 2 tot 3 minuten, zodat je humeur spontaan verbetert. Neem vervolgens nog een banaan als tussendoortje want die zit boordevol serotonine en zoals je weet, word je daar ook gelukkig van.

Top Tip:Ken je de Miracle Morning-filosofie? Dit boek gaat over een uur eerder opstaan ​​en profiteren van de frisheid van de dag ... De bestseller van Hal Elrod staat vol spannende ideeën over dit onderwerp.

#3 Een smoothie per dag

Veel atleten zweren bij eiwitdrankjes na de training. We zijn fan van Vitamine-Power en geven je hier een idee voor een fitness-smoothie: Immers, wie beweegt, gebruikt energie.

Fyffes Fitness Smoothie:

  • 1 appel
  • 2 Fyffes bananen
  • 2-3 handjes verse bladspinazie
  • 200ml water of appelsap

Pel de Fyffes bananen en snij ze in kleine stukjes. Was en schil de appel en snijd hem in kleine stukjes. Was de bladspinazie en doe alle ingrediënten in een blender. Voeg naar smaak water of appelsap toe - hoe meer, hoe gladder de smoothie! Mix alle ingrediënten.

Wist je dat de spinazie in de smoothie ervoor zorgt dat de fructose van de vrucht langzaam door het lichaam wordt opgenomen en dat de smoothie ons op die manier langer van energie kan voorzien? Dat helpt je ook om een rondje extra te joggen.

#4 Een oude bekende: fit achter je bureau

Tips zoals de trap nemen in plaats van de lift of om elke dag een stukje te wandelen, klinken ronduit ouderwets. Ze werken echter nog steeds! Door regelmatige oefening, train je je spieren. Heb je weleens geprobeerd om lichte squats te doen tijdens het kopiëren of wanneer de koffie doorloopt? Neem er gerust een stoel bij, voor wat extra stabiliteit. Vooral als je op kantoor werkt, moet je altijd korte balansoefeningen in je dagprogramma opnemen om het hoofd leeg te maken.

Top Tip:Heb jij weleens staand vergaderd?

#5 Besparing maakt je fit!

Maaltijden zelf bereiden is meer dan een trend! Doordat je zelf kookt, bespaar je niet alleen geld, maar ook tijd - en dat maakt je fit; want dan heb je tijdens je lunchpauze nog tijd voor een stevige wandeling. Als je een half uur loopt, verbruikt het lichaam ongeveer 120 calorieën. Dat is in ieder geval een mooi begin.

Top Tip:Als je elke dag tijd hebt om eten te bereiden, is de Bento-box wellicht iets voor jou. In deze Japanse lunchbox kun je je maaltijd op een creatieve manier organiseren.

Dus: Aan de slag en probeer het! Je zult zien hoe snel deze tips routine kunnen worden.

En als al het andere faalt: een banaan is altijd een goed idee. Praktisch verpakt, altijd bij de hand, hij geeft je energie en smaakt gewoon geweldig :)